Vinkkejä voima- harjoitteluun

Olet täällä

Voimaharjoitteluvinkkejä

  • Tee jokaista harjoitetta ennen vähintään yksi tai kaksi lämmittelysarjaa noin 60 prosentilla sarjoissa käyttämästäsi harjoituspainosta. Älä lämmittele niin, että väsyt.
  • Yritä pitää vähintään yksi lepopäivä viikossa.
  • Älä treenaa samaa lihasryhmää kahta päivää peräkkäin.
  • Vaihtele välillä harjoitusohjelmaasi. 
  • Muista puhtaat liikeradat.
  • Tarkista tekniikkasi peilistä. Erityisesti käsipainojen ja vapaiden painojen kanssa kannattaa olla tarkkana.
  • Treenaa yhdessä kaverin kanssa. Se lisää motivaatiota, ja voitte auttaa toisianne tekniikan ja painojen kanssa.
  • Muista treenata kunnolla myös vatsalihaksia ja alaselkää.
  • Älä treenaa nälkäisenä. Jos verensokerisi laskee, alkaa kehosi hajottaa proteiinia, mikä hidastaa lihasmassan kasvua.
  • Syö tai juo jotain sokeri- ja proteiinipitoista heti treenin jälkeen. Näin kehosi palautuu nopeammin ja saat treenistä enemmän irti.

    Lähde:

    10 gode råd til din styrketraening, http://www.motion-online.dk.

 

Oliko tämä artikkeli hyödyllinen?
Ääniä yhteensä 685